Návyk vedení sebe sama
Návyk 1 říká: „Je to na tobě, ty jsi pánem.“. Návyk 2 je první neboli mentální fáze vzniku, schopnost představit si, čím se můžete stát. Návyk 3 je druhá – fyzická – fáze vzniku. Třetí návyk se věnuje otázkám důležitým pro organizaci času.
Je také o životním managementu – o vašich cílech, hodnotách, rolích a prioritách. Co je pro vás na prvním místě? Jsou to věci, které považujete za nejcennější. Když dáváte to nejdůležitější na první místo, čas a aktivity si organizujete a plánujete podle osobních priorit, které jste si stanovili v rámci druhého návyku.
Čtyři kvadranty řízení času
Svůj čas trávíme jedním ze čtyř způsobů v závislosti na dvou faktorech, které definují povahu činností: naléhavost a důležitost. Naléhavá znamená, že vyžaduje okamžitou pozornost. Naléhavé věci na nás působí a jsou obvykle viditelné. Například zvonící telefon je naléhavý. Důležité věci naopak souvisejí s výsledky. Přispívají k našemu poslání, hodnotám a klíčovým cílům. Na naléhavé záležitosti reagujeme. Důležité záležitosti, které nejsou naléhavé, vyžadují více iniciativy, více proaktivity.
„Dávat to nejdůležitější na první místo znamená věnovat se nejdůležitějším prioritám a podle toho vše plánovat. Nechte se v životě vést principy, kterých si nejvíce ceníte, nikoli nabitým programem a silami kolem vás.“
Týdenní plánování
Inspirativní průvodce
7 tipů jak se věnovat tomu, na čem záleží
Využíváte vy i vaši lidé efektivně svůj čas?
Inspirativní setkání
7 návyků zblízka: konkrétní uplatnění a dopady v reálném životě
Seznamte se se 7 návyky skrze skutečné příběhy našich hostů a jejich zkušenosti z praxe.
Poznejte nás blíže
7 návyků skutečně efektivních lidí
Dosahujte výjimečných výsledků. Vlastní vynalézavostí a iniciativou překonávejte překážky
Zaměřte se na výsledek a usilujte ve všem o maximální přínos – ať jsou to projekty, porady, prezentace, příspěvky atd.
Soustřeďte se na nejdůležitější cíle týmu, eliminujte tendence k plýtvání energií a časem.
Uzavírejte dohody typu výhra – výhra ohledně výkonu a motivujte tak k vynikajícím výsledkům.
Cvičte se v empatickém naslouchání a poskytujte upřímnou, přesně mířenou zpětnou vazbu.
Problémy řešte kreativně, prokazujte respekt k odlišnostem a vyhledávejte další a lepší alternativy.
Ze všech členů týmu se snažte dostat to nejlepší, uvolňujte potenciál, nadšení a schopnosti každého z nich.
Kontaktujte nás
Jak vám můžeme pomoci?