Nejčastější chyby při delegování

Téma zastupitelnosti a předávání zodpovědnosti jsou v době dovolených aktuální téma. 

Pokud delegování není vaše silná stránka, možná před odjezdem nestihnete v tomto ohledu udělat nějak zásadní změnu. Nikdy ale není pozdě osvojit si potřebné návyky – efektivní delegování totiž dokáže s vaší produktivitou a kariérou udělat hotové zázraky. 

Projděte si tyto běžné chyby a buďte k sobě shovívaví, když se to ne vždy podaří napoprvé – cvičení dělá mistra.

1.  Delegujete málo.

Zkuste vytipovat méně významné opakující se úkoly, které můžete v rámci týmu začít delegovat okamžitě. Berte to jako trénink svých lidí, a až získají více zkušeností, můžete jim přenechávat významnější úkoly s kratšími termíny.

2.  Po zadání úkolu se nezajímáte o výsledek.

Jakmile někomu zadáte úkol, připravte si rovnou harmonogram pro další sledování a konzultace – a striktně ho dodržujte. Naplánujte si automatické upomínky nebo požádejte danou osobu, aby se sama průběžně hlásila. Můžete využít jednu z aplikací pro spolupráci, která vás automaticky upozorní, když pověřený člověk provede aktualizaci projektu.

3.  Zahlcujete tým příliš mnoha úkoly.

Pokud si nejste jistí, kolik práce vaši podřízení mají, zjistíte to nejjednodušeji na setkáních ve dvou – zeptejte se jich, na čem pracují a jaké je jich celkové pracovní vytížení. Také se můžete při zadávávání úkolů přímo ptát, zda na tuto práci navíc mají aktuálně dost kapacity. Jestliže odpoví záporně, ale vám se to nezdá, zdvořile je konfrontujte – ptejte se proč. Pokud jsou příliš vytížení, zjistěte, zda nemohou některé rozpracované činnosti počkat, aby zbyl prostor na váš úkol, pokud má vyšší prioritu.

Přečtěte si také Jak efektivně delegovat práci/úkol

Další články