Než rozdáte úkoly, ujasněte si, jak má vypadat výsledek

Desetiminutová aktivita

Proč na tom záleží?

Z průzkumů vyplývá, že důvodem, proč podřízení ve své práci zaostávají, není vždy jejich neschopnost nebo nedostatečná motivace. Častější příčinou je nejasná představa o tom, co se od nich očekává

Další kroky:

1.  Než tento týden rozdáte práci, zapište si, proč je důležitá.

Jak zapadá do širšího kontextu? Jakmile to dokážete formulovat, pomůžete svým podřízeným lépe se při plnění úkolu rozhodovat a volit priority.

2. U každého úkolu si promyslete, co považujete za jeho úspěšné splnění.

Ke správnému zadání patří i příklady dobře odvedené práce z minulosti. Pokud nevíte jak na to, zkuste dokončit větu: „Na konci budu mít opravdu dobrý pocit, když…“

V závislosti na projektu může tato věta končit jakkoli od „když příští rok získáme 10 % nových klientů“ po „když bude prezentace zkontrolovaná a schválená 48 hodin předem“. Buďte co nejkonkrétnější.

Když si dobře rozmyslíte, jak má vypadat výstup, budete umět vysvětlit svým podřízeným, o co se vlastně mají snažit, a oni budou moci podat maximální výkon. Když popisujete úkol, nezapomínejte uvést také další veledůležité detaily, jako například termín, dostupné zdroje, jakou míru iniciativy od dané osoby očekáváte a jak budete plnění průběžně kontrolovat.

Příští díl: Jak efektivně delegovat práci

Další krátké praktické tipy, které můžete začít ihned uplatňovat, najdete zde.

Ať už jste jedním z lídrů týmů,
nebo sami vychováváte liniové manažery, nechte se inspirovat naším průvodcem.

STÁHNĚTE SI PRŮVODCE

Další články