
Dovednosti pro lídry týmu : Než rozdáte úkoly, ujasněte si, jak má vypadat výsledek
Desetiminutová aktivita
Proč na tom záleží?
Z průzkumů vyplývá, že důvodem, proč podřízení ve své práci zaostávají, není vždy jejich neschopnost nebo nedostatečná motivace. Častější příčinou je nejasná představa o tom, co se od nich očekává
Další kroky:
1. Než tento týden rozdáte práci, zapište si, proč je důležitá.
Jak zapadá do širšího kontextu? Jakmile to dokážete formulovat, pomůžete svým podřízeným lépe se při plnění úkolu rozhodovat a volit priority.
2. U každého úkolu si promyslete, co považujete za jeho úspěšné splnění.
Ke správnému zadání patří i příklady dobře odvedené práce z minulosti. Pokud nevíte jak na to, zkuste dokončit větu: „Na konci budu mít opravdu dobrý pocit, když...“
V závislosti na projektu může tato věta končit jakkoli od „když příští rok získáme 10 % nových klientů“ po „když bude prezentace zkontrolovaná a schválená 48 hodin předem“. Buďte co nejkonkrétnější.
Když si dobře rozmyslíte, jak má vypadat výstup, budete umět vysvětlit svým podřízeným, o co se vlastně mají snažit, a oni budou moci podat maximální výkon. Když popisujete úkol, nezapomínejte uvést také další veledůležité detaily, jako například termín, dostupné zdroje, jakou míru iniciativy od dané osoby očekáváte a jak budete plnění průběžně kontrolovat.
Příští díl: Jak efektivně delegovat práci
Další krátké praktické tipy, které můžete začít ihned uplatňovat, najdete zde.