Jedna věc, která může vaši organizaci zbrzdit i přes hospodářský rozkvět: nepřipravení lídři.

Wall Street Journal hlásí hospodářský rozkvět, jedna věc však přesto může vaši organizaci zbrzdit. 

Na titulní stránkách posledních vydání Wall Street Journalu (WSJ) se objevují zprávy, které vykreslují stav ekonomiky velmi příznivě.

 

Zde je pár příkladů:

 

Při pohledu na americkou a širší globální ekonomiku jsou mnozí plni optimismu.

Nenechte se uchlácholit

Mezi těmito pozitivními indiciemi je jedna věc, která může vám i vaši společnosti bránit v úspěchu. Pokud jí navíc nebudete věnovat pozornost, může dokonce podlomit vaší společnosti vaz, a to i navzdory všeobecně silné hospodářské situaci.

Dobrou zprávou je, že můžete udělat hodně pro to, abyste tuto jednu věc pozitivně ovlivnili.

O čem mluvím?

Schopnost vaší organizace rozpoznat, rozvíjet, podporovat a udržet si výjimečné lídry – to je ta jedna věc, která vás bude brzdit i za jinak velmi příznivých hospodářských podmínek.

Zvláštní pozornost je třeba věnovat lídrům týmů, kteří jsou v každodenním kontaktu s vašimi zaměstnanci a zákazníky. Pro obě tyto skupiny platí, že týmoví lídři jsou tváří vaší organizace. Jistě, firemní poslání na zdi může působit atraktivně, název produktu může být chytlavý, ale když týmový lídr neodvádí dobrou práci, vycouvají ze dveří zákazníci i zaměstnanci.

To platilo vždy, ale v době, kdy generace babyboomerů odchází do důchodu, klesá nezaměstnanost a možnosti na trhu jsou nepřeberné, je efektivní rozvoj a udržení vašich lídrů nejen důležitou, ale přímo zásadní strategií úspěchu. 

Vyzývám vás, abyste si na svou organizaci opravdu posvítili. Upřímně si odpovězte na to, kolik máte skutečně připravených lídrů. Zvažte, jak odchody stávající generace manažerů do důchodu, neočekávaný odliv zaměstnanců či jiné změny mohou ovlivnit a ovlivní schopnost vaší organizaci uspět. Položte si otázku, do jaké míry naplňují týmoví lídři potřeby svého týmu a zákazníků.

Pro mnohé z nás, možná téměř pro všechny z nás, může být velmi znepokojující, když se skutečně zamyslí nad obsahem předchozího odstavce. Dobrou zprávou je, že jednu věc můžete začít měnit okamžitě (ještě dnes) – způsob myšlení vašich nových lídrů.

A co vy?

Pokud jste sami noví ve vedoucí pozici nebo máte na starosti podporu nových lídrů v organizaci, vyplatí se přečíst si pět tipů, jak by měli uvažovat noví lídři. Tady jsou:

Jak by měli uvažovat noví lídři: „Není to jen o mě, je to o nás.“

Jak by měli uvažovat noví lídři: „Ke všem se chovám stejně.“

Jak by měli uvažovat noví lídři: „Respekt je třeba si zasloužit.“

Jak by měli uvažovat noví lídři: „Vtáhnu ostatní do hry.“

Jak by měli uvažovat noví lídři: „Neztrácím nadhled.“

Další články o leadershipu

Chcete vědět více?

Být nový v pozici lídra je období plné vzrušení, obav, pokory a úžasných zážitků. Otevřete se tomu. Neztrácejte nadhled a zachovávejte rovnováhu. A když klopýtnete, otřepte se, spolkněte svou pýchu a udělejte vše pro to, aby se vám to příště podařilo lépe.  Přesně to jsem udělal já. 

V příštích měsících budou mí kolegové ve společnosti FranklinCovey po celém světě uvádět nový program zaměřený na rozvoj lídrů. Tento program v sobě spojuje 40 let zkušeností a výzkumu společnosti FranklinCovey v oblasti leadershipu a mnohokrát oceněný přístup k osobnímu rozvoji jednotlivců, týmů a organizací.

Budu jim pomáhat představit ho světu.

Hodně štěstí, Patrick.
Patrick Leddin, Ph.D. 
Profesor, Univerzita Vanderbilt
Konzultant, FranklinCovey Co., spisovatel


Chcete-li vědět více o připravovaném řešení rozvoje lídrů nebo se zúčastnit představení nového programu, napište nám: leadership@franklincovey.cz

Další články