Budujte důvěru

Pokud patříte k začínajícím lídrům a nejste si stoprocentně jisti, že to, co děláte, je správně, inspirujte se tímto tipem začněte stavět pevné základy a to budováním důvěry. Získat si důvěru podřízených se může zdát jako nelehký úkol, obzvláště pokud pracují na dálku. Nemusíte ovšem vyrážet na třídenní akci, abyste utužili vztahy.

Získat si důvěru svých spolupracovníků se může jevit jako nelehký úkol. Pokud se budete vědomě a postupně snažit přiblížit ke svým podřízeným, budete posilovat vzájemnou důvěru a snáze uvolníte potenciál každého člena týmu.

Důvěra začíná u vás. Posuďte nejprve svoji vlastní důvěryhodnost a chování. Máte integritu, čestné úmysly, jste kompetentnídosahujete výsledků? Lidé budou přihlížet k předchozím zkušenostem s vámi a podle toho se budou rozhodovat, zda vám mohou věřit. Vysvětlete svůj záměr, aby lidé věděli, že máte zájem vybudovat vztahy založené na důvěře, a požádejte o svolení zjišťovat, jak toho docílit. Dalším krokem je naslouchání. Zeptejte se dané osoby, které tři způsoby chování posilující důvěru jsou pro ni důležité. Které je nejdůležitější? Sami se k tomu pak vyjádřete.

Chcete-li se držet těchto kroků, musíte vytvořit transparentní prostředí, držet slovo a předávat zodpovědnost. Takové chování základem pro budování důvěryhodných vztahů. Když se budete těmito kroky pravidelně řídit, podaří se vám s kolegy v práci vzájemně si důvěřovat. Sami uvidíte, jaký dopad na motivaci vašeho týmu to přinese.

Více k tématu firemní kultury založené na důvěře.

Ještě nemáte našeho Průvodce vedením týmu s šesti krocích? Nechte si jej zdarma poslat.

Podívejte se na termíny našich otevřených seminářů – seminář 6 klíčových kompetencí pro lídry týmu vás seznámí s dovednostmi, které jako vedoucí týmu potřebujete.

 

Další články