Udržujte work-life balance

Jestliže usilovně pracujete na své kariéře, může se vám zdát, že rovnováha mezi osobním životem a prací je nemožná. Pokud si ale dlouhodobě nebude nacházet čas a způsob, jak „dobíjet baterky“, tak to vaše snahy jenom zhatí.

Udělejte si v každodenním shonu prostor na doplnění energie a odpočinek. 

  1. Jasně si vymezte hranice. Pro začátek zkuste odmítnou pár drobností. 
  2. Nebojte se delegovat práci – ostatní to zvládnou za vás a udělají to s chutí!
  3. Ujasněte si, co je nejdůležitější, a ostatní věci řešte, jen pokud na to máte čas. 
  4. Než se pustíte do nového projektu nebo úkolu, řekněte si, jak vypadá „dostačující“ výsledek. Až toho bodu dosáhnete, dejte si pauzu a zvažte, zda je nezbytné pokračovat a vést jej k dokonalosti.
  5. Určete si priority v osobních vztazích a aktivitách a každý týden si na ně vyhraďte čas.
  6. Promluvte si s nadřízeným. Možná nepozná, když je toho na vás moc, a přitom by vám mohl(a) pomoci.

Nezapomínejte – je na vás určit si priority a podle toho žít. Vezměte to do svých rukou hned teď.

Další tipy naleznete v našem průvodci Jak vést tým.

Podívejte se na termíny našich otevřených seminářů – seminář 6 klíčových kompetencí pro lídry týmu vás seznámí s dovednostmi, které jako vedoucí týmu potřebujete.

Další články