0
Najděte jednu věc, kterou můžete přestat dělat

Najděte jednu věc, kterou můžete přestat dělat

28. července 2021

Je pravděpodobné, že každý týden (měsíc) pravidelně strávíte drahocenný čas alespoň jedním úkolem, který je pro vás sice důležitý, ale nemusíte jej absolutně nutně splnit.

Čas, který získáte vynecháním jediného úkolu, by mohl znamenat rozdíl mezi dosažením cílů a stresem, že nic není hotové.

1. Sepište si seznam všech úkolů, které vás čekají tento či následující týden nebo měsíc – nejlépe těch opakujících se. Zakroužkujte pět nejdůležitějších z nich.

Nezapomeňte upřednostnit věci, které vám pomohou dosáhnout cílů osobních, vašeho týmu, oddělení a společnosti.

2. Vyberte si jeden ze svých nezakroužkovaných úkolů, který tento týden nesplníte. 

Nemůžete se rozhodnout, který z nich vyškrtnout? Je na vašem seznamu něco, co vás nebaví, zabírá hodně času nebo nepřispívá k dosažení konkrétního cíle? Kladná odpověď nominuje kandidáta na opuštění seznamu.

3. Rozhodněte se, zda vybraný úkol úplně přestat dělat, delegovat nebo změnit.

Když už víte, co přestanete dělat, je čas přijít na to, jak to uskutečnit:

  • Přestat. Dobrá volba pro úkol, jehož nedokončení nebude mít negativní dopady.
  • Delegovat. Dobrá volba pro úkol, který je třeba dokončit, ale může ho splnit někdo z podřízených. Více v článku Jak efektivně delegovat úkol.
  • Změnit. Dobrá volba pro úkol, který musíte udělat vy, ale současný postup není efektivní.
4. Dodržte svůj plán.

Jakmile víte, co byste měli dělat, udělejte to! Může být užitečné sdílet svůj plán s kolegou nebo nadřízeným, kteří vám pomohou udržet zodpovědnost za to, že ze svého záměru neslevíte. 

Semináře a webináře pro veřejnost

14. 4. 2023 Hotel Zámek Berchtold  (15. km D1)

1 den, 9.00-17.30

Seminář

6 klíčových kompetencí pro vedení týmu

Lektor programu: Radek Maňásek

Praktický seminář rozvíjející nezbytné dovednosti začínajících manažerů, vedoucích a lídrů týmů a dalších členů liniového managementu