Určete si skutečně nejdůležitější cíle.

Vědí všichni ve vašem týmu, jaké jsou jejich dvě až tři nejvyšší priority (wigy) a jak mají své úsilí směřovat k jejich naplnění?

Skutečně nejdůležitější cíl (neboli wig) musí být splněn, jinak jsou všechny ostatní cíle bezpředmětné. Navzdory zásadnímu významu může být wig zanedbáván, protože nás to svádí věnovat pozornost okamžitým a naléhavým záležitostem. Chcete-li identifikovat wigy pro svůj tým, ptejte se: Pokud by všechny ostatní oblasti naší práce zůstaly na stávající výkonnostní úrovni, ve které z nich by měla změna největší dopad? Pak se o tom pobavte v týmu a snažte se najít shodu. 

Pravděpodobnost dosažení wigů zvyšuje: 

  • Spolupráce – se všemi zainteresovanými stranami identifikujte wigy a poté diskutuje o tom, zda si tento status zaslouží. Položte si otázku, jestli vám přinesou požadovanou hodnotu, aby to ospravedlnilo upozadění ostatních cílů. Pamatujte: všechny cíle nemohou být wigy. 
  • Výběr – zvolte iniciativy, kterým se nebudete věnovat. Sdělte lidem v týmu, co dáváte k ledu, aby si uvědomili hodnotu toho, nač se zaměříte.
  • Vyladění – formulujte své cíle jasným, konkrétním jazykem. Program 4 disciplíny realizace® používá jednoduchý vzorec z X do Y dokdy. Například: Pozvedneme udržení zákazníků z 84 % na 91 do 31. prosince.
  • Komunikace – sdílejte cíle dostatečně jasně, aby se k nim mohli všichni ostatní hlásit se stejnou intenzitou a pochopením jako vy.
  • Sledování – zaznamenávejte a sledujte pokrok na cestě k cíli. Používejte názornou tabulku, z níž kdokoli dokáže snadno vyčíst, zda se vám daří, či nedaří cíle dosáhnout.
  • Delegování – pohlídejte si, aby každý v týmu, kdo se zapojuje do realizace cíle, rozuměl svému úkolu a chápal, jaké nové chování je zapotřebí. Věnujte pozornost i tomu, co byste měli dělat jinak vy sami.
  • Setkávání – plánujte a uskutečňujte pravidelná setkání, kde proberete aktuální stav, úspěchy i nezdary a zavážete se k dalším krokům směřujícím k naplnění wigu.
  • Radost z úspěchů – když se vám podaří wigu dosáhnout, oslavujte. Pak si na seznam přidejte další cíl.

Určete si skutečně nejdůležitější cíle:

  • V týmu rozhodněte, které dvě až tři priority musí být za každou cenu splněny, protože vše ostatní je jinak bezpředmětné.
  • Pro každý wig si určete startovní čáru, cílovou pásku a termín − z X do Y dokdy.
  • Slaďte své wigy s vizí, posláním a strategií organizace.
  • Řiďte se moudrou radou autora byznysové literatury Jima Collinse a věnujte svému seznamu „co nedělat“ stejnou pozornost jako seznamu „co dělat“.

Plných 80 % výsledku zařídí 20 % vašich aktivit – soustředíte se na ty správné?

Stáhněte si nástroj Analýza činností 80/20, pomůže vám vnést do procesů více strategie a zvýšit úspěšnost při dosahování výsledků.

Více o realizaci strategií

Další články