Struktura semináře vychází z procesu řízení projektů, který zahrnuje pět fází: zahájení, plánování, realizaci, sledování, kontrolu a uzavření.
V rámci jednotlivých fází si účastníci na semináři osvojí tyto dovednosti:
ZÁKLADY
- Dosahovat úspěchu v rámci projektů prostřednictvím řízení procesů a vedení lidí.
- Uplatňovat čtyři klíčová chování, která členy týmu inspirují k maximálnímu nasazení.
ZAHÁJENÍ
- Identifikovat zainteresované strany projektu.
- Určit jasné a měřitelné výstupy projektu.
- Správně definovat rozsah projektu.
PLÁNOVÁNÍ
- Identifikovat možná rizika projektu a stanovit strategii řízení rizik.
- Vypracovat realistický harmonogram.
- Připravit plán komunikace.
REALIZACE
- Vést členy týmu k zodpovědnosti za projektové plány.
- Pořádat pravidelná setkání, kde se členové týmu informují o plnění svých závazků.
SLEDOVÁNÍ A KONTROLA
- Informovat klíčové osoby o stavu projektu.
- Řídit změny projektu.
UZAVŘENÍ
- Ocenit a odměnit práci projektového týmu.
- Formálně projekt uzavřít a zdokumentovat dosažené zkušenosti.