Výsledky programu ve školách
Základní a mateřská škola Pohádka, Hradec Králové
ZŠ a MŠ Pohádka je první školou v České republice, která se rozhodla začlenit program I ve mně je lídr do svého vzdělávacího programu.
Na jaře 2014 ve škole proběhl seminář pro pedagogy, následně pracovní workshopy Tvorba vize, Tým majáku a Implementace programu. Od šk. roku 2014/15 škola začala uplatňovat novou společně vytvořenou vizi opírající se o principy programu I ve mně je lídr a začlenila je do každodenní práce a fungování školy.
"Chtěli jsme změnit klima školy a to se povedlo. Po prvním roce za největší přínos považuji právě kultivaci vztahů, mezi učiteli, ve třídách, v celé škole." − Mgr. Jan Faltýnek, ředitel školy
Hodnocení pedagogů školy:
Co se změnilo v mé osobním životě?
- - „používám “tlačítko pauza” - nereaguju hned“
- - „plánuju týden dopředu“
- - „ostřím pilu“
- - „ovlivnil jsem svého syna“
- - „zpomalila jsem“
- - „lépe si stanovuji priority a trvám pak na nich“
Co se nám povedlo ve škole?
- - „vedeme děti k plánování - přizpůsobili jsme tomu žákovské knížky“
- - „více se zaměřujeme na to, aby děti činnosti chtěly dělat a nevykonávaly je jen jako úkol"
- - „žáci se k sobě lépe chovají, spolupracují “
- - „žáci samostatně hledají řešení“
- - „umí si zvolit lídra“
- Více zkušeností učitelů se 7 návyky v praxi
Ze zprávy České školní inspekce:
...Celou školou se prolíná projekt I ve mně je lídr, který koresponduje především s předmětem etická výchova a je od MŠ zaměřen na vedení dětí a žáků k dodržování společenských pravidel. Všichni pedagogičtí pracovníci byli speciálně k realizaci tohoto projektu proškoleni. Výsledky jednotného a komplexního působení na žáky se odráží v samotné výuce, v kázni žáků, respektování pravidel slušnosti a dále v nízkém výskytu sociálně patologických jevů. Silnou stránkou vedení školy je vzájemná provázanost kontrolní činnosti s plánováním a dalším rozvojem školy. Kontrolní činnost vedoucích pracovníků (v ZŠ) je realizována na nadstandardní úrovni. V MŠ je vytvářeno přátelské sociální klima. Realizace projektu I ve mně je lídr zajišťuje odborný růst pedagogů a efektivně podporuje rozvoj osobnosti žáků...
"Na podnět žáků jsme zřídili herní kouty – fotbálek, boxovací pytel, kulečník, odpočinkovou zónu −, za které jsou žáci zodpovědní: stanoví si pravidla, dodržují pořádek, zajistí opravu… Sami přichází s nápady a v duchu myšlenky‚ kdo si hraje, nezlobí‘ tahle iniciativa funguje jako prevence šikany a zvyšuje pocit zodpovědnosti žáků za společné klima ve škole."
− Mgr. Renata Vychopeňová, zástupkyně ředitele školy
Tisková zpráva k jednoletému výročí programu v ZŠ a MŠ Pohádka
Magisterská diplomová práce "I ve mně je lídr - program pro základní školy“
Základní škola a univerzitní výzkum v Maďarsku
Dílčí výsledky dopadové studie programu I ve mně je lídr v Maďarsku
Dopady programu na život ve škole Kesjár Csaba
Školy na celém světě, které zavedli program I ve mně je lídr, téměř bez výjimky vykazují:
Přínosy pro školy
- lepší studijní výsledky
- minimalizace problémů v chování
- zapojení rodičů do života školy
- uspokojení pedagogů z práce
- podpora od komunálních subjektů
Přínosy pro žáky
- uvědomění si vlastní hodnoty a talentu
- přijímání odpovědnosti
- přejímání iniciativy
- tolerance k odlišnostem
- týmová spolupráce
V současné době tento program do svých učebních osnov začlenilo více než 2 600 záklladních škol na celém světě.
Více informací o programu ve světě naleznete na www.theleaderinme.org