0
Dovednosti pro lídry týmu (18): Nastavte hranice mezi prací a osobním životem

Dovednosti pro lídry týmu (18): Nastavte hranice mezi prací a osobním životem

16. srpna 2018

Desetiminutová aktivita

Proč na tom záleží?

Hodně lidí se pracovně přetežuje, protože si myslí, že to jejich povolání vyžaduje. Ale být přikovaný k práci je sebedestruktivní (nejen pro vás, ale i pro váš tým, pravděpodobně vás v tom budou kolegové napodobovat). A přitom pracovat v udržitelném tempu, aniž by utrpěla kvalita odvedené práce, není tak těžké, jak by se zdálo.

Další kroky:

1.  Sepište si, jak by se dal ideálně rozvrhnout čas mezi prací a soukromým životem.

Ideálu zřejmě nikdy nedosáhnete, ale je dobré o něj alespoň usilovat. Vezměte v potaz pravidelné ranní a večerní činnosti, přestávky během dne a mimopracovní priority, jako jsou rodina, přátelé, koníčky a dovolená.

2. Nastavte si takové hranice, které vás k ideálu přiblíží.

Například takto:

  • Stanovte si pravidelný konec směny, tedy „padla“.
  • Vytvořte si pravidla, kdy budete, a naopak kdy nebudete odpovídat na e-maily.
  • O víkendu nepracujte.
  • Každé tři měsíce si vezměte pár dní volna na malé výlety.

3. Rozmyslete si, jak o svých nových hranicích budete informovat kolegy a tým.

Nezapomeňte lidem říct, proč jste se rozhodli pro změnu a jaký to může mít dopad na ně.

Například: „Kamilo, v pracovní dny od 6 do 8 nebudu on-line, abych měl více času na rodinu. Pokud se v té době vyskytne něco absolutně neodkladného, co nemůže počkat, obraťte se prosím na Paula, který pracuje v tichomořském časovém pásmu. Jinak budu reagovat až po 8.“

Pokud vás tento článek zaujal, přečtěte si také:

Další články o leadershipu